frank-jeannette-marrakech.reismee.nl

Weerzien met Marrakech

Weerzien met Marrakech.

We hebben al eens minder turbulente vluchten gehad op onze reizen. Rukwinden en regen, en dat voor iemand die niet van vliegen houdt. Gelukkig hadden we met z’n tweetjes drie stoelen, lekker veel beenruimte en een grote persoonlijke bubbel. En toen kwam het wachten,hoog boven de wolken, op onze bestemming. Boven Marokko trok de hemel open en konden we genieten van de kustlijn en een prachtige zonsondergang.

En dan sta je in Marrakech, maar niet als enige en zoek je een taxi. Ook duidelijk niet als enige. ‘Geen cent teveel hoor’ Zeeuwsch Meisje zei het al en deze Twentse ook. Er ontstond een ware oorlog en ik weet nog altijd niet precies waarom. Belangrijkste is dat Omar ons voor 140 Dirham naar de stad bracht.

Donker, weinig straatverlichting en veel, heel veel Marokkaanse gezinnen op het DJeema el Fna plein. Vrijdag dus feestdag. Frank heeft een fabuleus orientatievermogen en met Google Maps bij de hand vonden we snel onze authentieke en knusse Riad. Inchecken, even het thuisfront laten weten dat we veilig waren aangekomen en dan nog even terug door de straatjes om een hapje te eten. Om tien uur waren de knollen op. We zijn klaar voor ons Marokkaanse avontuur.

Veel liefs

Greetje

Wat een storm hadden jullie! Je hebt het gehaald!